Σάββατο, 22 Νοεμβρίου 2014

Η εμπειρία της λαπαροσκόπησης και της υστεροσκόπησης

Συνήθως όταν ακούμε λέξεις σύνθετες με το -σκοπηση μας πιάνει κάτι, ένας φόβος, ένα μακριά από μένα τα χειρουργεία κ.τ.λ. Στην γυναικολογία, όμως, η λαπαροσκόπηση και η υστεροσκόπηση αποτελούν δύο πολύ σημαντικά όπλα για τη διερεύνηση όχι μόνο της υπογονιμότητας μιας γυναίκας αλλά και της θεραπείας της για την εξασφάλιση της ποιότητας της υγείας της. Και θα σας εξηγήσω το γιατί με λεπτομερεία παρακάτω. 
Η λαπαροσκόπηση και η υστεροσκόπηση πραγματοποιείται με ολική νάρκωση και με τη χρήση μικροκάμερας που δίνει στον θεράποντα ιατρό τη δυνατότητα να δει τι γίνεται με την μεν υστεροσκόπηση εντός της μήτρας, με τη δε λαπαροσκόπηση έξω από τη μήτρα, ωοθήκες, σάλπιγγες και γύρω όργανα
Κάποιες ατυχείς εγκυμοσύνες και κάποιοι χρόνιοι κοιλιακοί πόνοι, που περισσότερο θα μπορούσα να τους περιγράψω ως τραβήγματα και καψίματα, με πόνο στη μέση, με οδήγησαν έπειτα από συζητήσεις με τον γυναικολόγο μου, να προχωρήσουμε στη διενέργεια υστεροσκόπησης και λαπαροσκόπησης την ίδια μέρα. Ευρήματα είχαμε ναι. Σχετίζονταν με τον πόνο μου τελικά; Ναι, κάποια από αυτά. Σταμάτησαν οι πόνοι; Επιτέλους, Θεέ μου! Νιώθω καλά! Το μετάνιωσα; Όχι βέβαια!
Η ανάρρωση; Απίστευτα σύντομη. Τις πρώτες 2-3 μέρες νιώθεις ότι δεν έχεις ιδιαίτερες δυνάμεις, χρειάζεσαι ελαφριά στήριξη, για να σηκωθείς, τραβάνε οι τομές. Όχι όμως κάτι το ιδιαίτερο. Τι με ενοχλούσε περισσότερο; Ο πόνος στον δεξί μου ώμο που προκαλούνταν από την πίεση του διαφράγματος, λόγω του αέρα που έβαλαν στην κοιλιά μου, για να φουσκώσει και να δουν τι γίνεται στα εσώψυχά μου. Από την 4η μέρα νιώθεις πολύ δυνατή με λίγα τραβήγματα. Στην εβδομάδα πάνω λες δεν μπορεί να το έκανα εγώ αυτό...

Γιατί θεωρώ ότι είναι σημαντική η λαπαροσκόπηση;
Οι συμφύσεις δεν φαίνονται μέσω υπερήχου. Ενδεχομένως να φανούν κάποιες με σαλπιγγογραφία. Είναι βέβαια πολύ δύσκολο να έχουν δημιουργηθεί, εάν δεν έχετε ιστορικό με πυελικές φλεγμονές. Κάποιες φορές όμως τις γεννά και ο οργανισμός αντιδραστικά, ειδικά εάν έχει προηγηθεί στο παρελθόν χειρουργείο ή αφαίρεση κάποιου οργάνου. 
Το δεύτερο πολύ σπουδαίο που ανευρίσκεται με τη λαπαροσκόπηση είναι η υπόνοια υδροσάλπιγγας, διότι μερικές φορές οι ήπια διατεταμένες σάλπιγγες δεν φαίνονται με τον υπέρηχο. Ο γυναικολόγος, λοιπόν, τις βλέπει από κοντά, βλέπει αν είναι κατεστραμμένες και μπορεί να κάνει και το τεστάκι με το υγρό για να δει αν είναι διαβατή. Μπορεί να κάνει διορθώσεις. Αν είναι υδροσάλπιγγα, αφαιρείται επί τόπου, ώστε να αποφευχθεί μία νέα αποβολή στο μέλλον, γιατί ως γνωστόν οι υδροσάλπιγγες βγάζουν ένα τοξικό υγρό εντός της μήτρας που σκοτώνει το έμβρυο που προσπαθεί να εμφυτευτεί. 
Για να μην πιάσουμε ότι με τη λαπαροσκόπηση ο γιατρός βλέπει την εικόνα πολυκυστικών ωοθηκών, ινομυωμάτων κ.τ.λ.

Γιατί θεωρώ ότι είναι σημαντική η υστεροσκόπηση;
Άλλη τεράστια ανακάλυψη αυτή του ιατρικού κόσμου. Μπαίνει χωρίς να κάνει τομή μέσω του τραχήλου με κάμερα μέσα στη μήτρα. Πού δηλαδή; Στην κατεξοχήν φωλιά του μωρού. Και τι βλέπει; Από συμφύσεις, διαφράγματα μέχρι αν υπάρχει φλεγμονή, η λεγόμενη ενδομητρίτιδα. Επιπλέον, βλέπει τα στόμια των σαλπίγγων αν είναι ανοιχτά και αν είναι τυχερός ο γιατρός μπορεί να πετύχει τη στιγμή που πετάει το τοξικό της υγρό μία ενδεχόμενη υδροσάλπιγγα... 

Ένα είναι βέβαιο λοιπόν: στους χρόνιους γυναικολογικούς πόνους ή στις καθ' έξιν αποβολές είναι πολύ χρήσιμο να διενεργείται υστεροσκόπηση- λαπαροσκόπηση. Οι γυναίκα "καθαρίζεται", ηρεμεί και ο γιατρός βλέπει απευθείας το γεννητικό της σύστημα, ενώ υπάρχει ταχύτατη ανάρρωση και επιστροφή στους φυσιολογικούς ρυθμούς της ζωής. 


extra tip: χάνεται το λιγότερο δυνατό αίμα, καθώς χρησιμοποιείται η μέθοδος του καυτηριασμού- λέιζερ.
 

Το σημαντικό όμως της υπόθεσης: ο γυναικολόγος! Δεν πάμε όπου να ναι. Έχει γεμίσει ο κόσμος χασάπηδες εκεί έξω. Έχει γεμίσει φυσικά και γυναικολόγους που σε προωθούν σε αυτά τα ήπια χειρουργεία χωρίς λόγο. Με έναν καλό γυναικολόγο στο πλευρό σου, που έχει μάθει να σε ακούει, να ακούει τον πόνο του σώματός σου, ένα είναι σίγουρο: Όλα θα πάνε καλά!
Όπως πήγαν και σε μένα. Ανάρρωσα, είμαι απολύτως υγιής ξανά με όρεξη για ζωή, αφού οι πόνοι μου με "εγκατέλειψαν"...

Με τη λαπαροσκόπηση και την υστεροσκόπηση δεν κάνουμε υποθέσεις. Βλέπουμε, αντιμετωπίζουμε, καθαρίζουμε και αλλάζουμε τη ζωή της γυναίκας που πονά και ζει στην ανασφάλεια! Και βεβαίως προετοιμάζουμε τη φωλιά της, ώστε να δεχτεί το μωρό της, σε περίπτωση που το επιθυμεί.

Ευχές και ευχαριστίες στον αγαπημένο μου γυναικολόγο Δημήτρη Χ. Να τον έχει ο Θεός καλά και ελπίζω να ήταν η τελευταία μου επέμβαση...

4 σχόλια:

  1. Εχθες εκανα υστεροσκοπηση στο μητερα για την αφαιρεση ενός πολύποδα στον τράχηλο! Όλα πήγαν καλα η διαδικασια ηταν πολύ απλη και χωρις καθόλου πονο ! μικροχειρουργειο ρουτίνας που ισως όμως αποβει θαυματουργο για την απόκτηση ενός μωρου! Η τεχνολογια πλεον είναι στο πλευρο των γυναικων που θελουν να τεκνοποιήσουν. Ελαβα το dvd με ολη την διαδικασια και εφόσον ειχα παρακολουθησει πολλα τετοια βιντεο από το διαδικτυο μπορεσα και καταλαβα κα ιτην δικια μου περιπτωση! Είναι σημαντικο βέβαια να διαλέξεις το σωστο μερος και σωστο ανθρωπο να στο κανει γιατι μιλαμε για μικροχειρουργική και κάθε λαθος μπορει να αποβει μοιραιο! Ευχαριστω τον γιατρο μου και ολο το επειτελειο.Η συμβουλη μου σε ολες τις γυναικες είναι να μην φοβούνται και να εμπιστεύονται πλεον τις καινούργιες μεθόδους εξετασεων και ιασης τετοιου είδους προβληματων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σιδερένια! Εύχομαι να σας πάνε όλα καλά!

      Διαγραφή
  2. Παρασκευη μου γεια σου!..
    Βλεπω πως εχεις προσπαθησει πολύ για να γίνεις μανουλα και το ίδιο βιωνω και εγω τα τελευταια 2 χρόνια..
    έχεις να μου συστήσεις καποιο γιατρό που θα μας οδηγησει στο επιθυμητο αποτελεσμα και θα περιορισει τον παραγοντα τυχη?...
    Σε ευχαριστώ εκ των προτερων!
    Μαρία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητή φίλη, λυπάμαι που βιώνεις δυσκολίες που έχω βιώσει και εγώ. Ο γυναικολόγος που είχα δυστυχώς έφυγε από τη ζωή πριν 6 μήνες περίπου. Θα μπορούσα να σου αναφέρω ενδεικτικά κάποιους γιατρούς που τους έχω γνωρίσει και μου έχουν κάνει πολύ καλή εντύπωση ως επιστήμονες και ως άνθρωποι: Μουστακαρίας, Δημητριάδης, Βάντζου, Κοραντζής. Εύχομαι να πάνε όλα καλά!

      Διαγραφή

Τι σκέφτεστε...