Πέμπτη, 17 Ιουλίου 2014

Όταν η χαμηλή χοριακή (β-HCG) κάνει την εμφάνισή της...

Σαν σήμερα γέννησα το καχυποπτούλι μου, το Μαράκι μου. Και ναι, μετά από 4 χρόνια μπορώ να πω με βεβαιότητα ότι ήταν η πιο ευτυχισμένη μέρα της ζωής μου. Πίσω όμως από κάθε ευτυχία, υπάρχουν μελανά σημαδάκια. Σε άλλους η ζωή τα φέρνει εύκολα, σε άλλους δύσκολα.
Να πω με μία επιφύλαξη ότι ίσως οι δυσκολίες σε κάνουν πιο συνειδητοποιημένο γονιό...

Είμαι μαμά τελικά, μια μαμά γεμάτη, ολοκληρωμένη, με πληγωμένα φτερά. Τα οποία πληγωμένα φτερά το Μαράκι μου έχει το μαγικό του ραβδάκι και πάντα μου τα θεραπεύει...



Η εμπειρία τριών απωλειών έστω και σε μικρή εγκυμοσύνη δεν είναι εύκολη. Οι δύο πριν τη Μαρία και η μία μετά τη Μαρία.
Η πρώτη ξεκίνησε με χαμηλές χοριακές που έφθασαν μέχρι το 160 περίπου και μετά έπεσαν σταδιακά. Η παρουσία του αίματος πολυήμερη, δέκα μέρες. Αυτή η βασανιστική παρακολούθηση της χοριακής μέχρι να μηδενιστεί όποιος το έχει ζήσει γνωρίζει. Στη συνέχεια ο απαραίτητος υπέρηχος από το γυναικολόγο, για να δει αν "καθάρισε" η μήτρα, για να αποφασίσει αν θα γίνει απόξεση ή όχι.
Η δεύτερη απώλεια, εξωμήτρια κύηση, δεν πρόλαβα καν να παρακολουθήσω την αύξηση των χοριακών, μια και από λάθος του τότε γιατρού προλάβαμε μόνο μία μέτρηση των 4.000 μονάδων και ευτυχώς δεν έπαθα ρήξη σάλπιγγας. Δεν καταφέραμε να αποφύγουμε την απώλεια της σάλπιγγας. Όπως μου εξήγησαν οι γιατροί τότε, η αύξηση της χοριακής στην εξωμήτρια κύηση είναι αργή και βασανιστική, δεν υπερδιπλασιάζεται και πολλές φορές ενώ πέφτει, ανεβαίνει πάλι, κατεβαίνει ξανά κτλ. 
Η τρίτη απώλεια -και εύχομαι και τελευταία. Η σύλληψη επιτεύχθη, η πορεία όμως διακόπηκε. Η πρώτη χοριακή μόλις 9. Το ιδιαίτερα ενδιαφέρον που θα ήθελα να επισημάνω, για να καθησυχάσω γυναίκες που το βιώνουν είναι να μην τους φανεί περίεργο αν το αίμα καθυστερήσει να κατέβει. Εμένα μου πήρε ουσιαστικά τρεις ολόκληρες μέρες, αφού στις πρώτες μέρες η παρουσία του ήταν σταγονοειδής, ελάχιστη, συνοδευόμενη από κράμπες και πονάκια. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν θα πρέπει να επικοινωνείτε με το γυναικολόγο σας, αν αντιληφθείτε ότι κάτι περίεργο σας συμβαίνει, ένας έντονος πόνος, αιμορραγία κ.τ.λ. Η αποβολή όμως γενικά χρειάζεται υπομονή. Και πάντοτε ελέγχουμε αν μηδενίστηκε η χοριακή και στη συνέχεια μας ελέγχει ο γιατρός μας με υπέρηχο μήπως έχουν μείνει υπολείμματα. 


Η συνέχεια; Προσπαθούμε να ηρεμήσουμε ψυχολογικά, να ξεκουραστούμε σωματικά και αν το κρίνουμε απαραίτητο προχωρούμε σε εξέτασεις (π.χ. pcr ιστού περιόδου για μικρόβια, ανοσολογικά, θρομβοφιλία κτλ). Αρκετές φορές όμως τέτοιου τύπου βιοχημικές, όπως τις λένε, αποβολές συμβαίνουν όταν το έμβρυο έχει χρωμοσωμικές ανωμαλίες. 
Γράφω, λοιπόν, αυτή τη μέρα, της γέννησης της κόρης μου, αυτή την ανάρτηση, για να ξορκίσω τις αποβολές όλων των γυναικών του κόσμου. Να γεμίσει ο κόσμος φουσκωτές κοιλίτσες και υγιή μωράκια. 
Μακάρι καμιά γυναίκα να μη βίωνε τον πόνο της απώλειας... Και πάντοτε ένα τέλος υποδηλώνει μια καινούργια αρχή, η οποία είναι εκεί μπροστά και μας περιμένει...

(πηγές φωτογραφιών:  saypostna.host.sk,
catholicmoxie.wordpress.com)


17 σχόλια:

  1. Καλή Χρονιά Φίλη μου! Πραγματικά συγκλονιστικό το κείμενο σου! Σα να διάβασα τις αναμνήσεις μου! Να χαίρεσαι το παιδάκι σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σας ευχαριστώ πάρα πάρα πολύ! Να είστε καλά!

      Διαγραφή
  2. Είναι συγκινητικός κι αξιοθαύμαστος ο τρόπος που θέλετε να βοηθήσετε. Ίσως μπορείτε επειδή ξέρετε τον πόνο. Έπεσα κατά τύχη επάνω στα γραπτά σας όντας στην πολύ αρχή μιας δεύτερης εγκυμοσύνης ( μετά από μια παλίνδρομη ). Να είστε πάντα καλά. Ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είστε καλά! Εύχομαι να πάνε όλα κατ ευχήν!

      Διαγραφή
  3. Καλημερα σας! Καταρχας συγχαρητηρια για την ιστοσελιδα σας!!! Θα ηθελα να μοιραστω το προβλημα μου μαζι σας.. ισως με βοηθησετε. Δεν ξερω αν ειμαι στο σωστο foroum.ειμαι 28 χρονων. πριν 2 εβδομαδεςωεκανα το τεστ εγκυμοσυνης κ βγηκε θετικο. Πηγα στον γυναικολο κ πραγματι ειμαι εγκυος. Δεν ακουσε ομως καρδια του εμβριου. Ξαναπηγα την αλλη εβδομαδα οπως μου ειπε αλλα παλι τιποτα.. τωρα αυτη την τριτη εχω ραντεβου ξανα.. απο χθες και σημερα παλι εχω παρατηρησει καφε υγρα... τι να σημαινουν αυτα?? Θα αποβαλω??? Δεν ξερω ποσο εβδομαδων εγκυος ειμαι.. η περιοδος μου ερχεται καθε 10 με 12 καθε μηνα.. ευχαριστω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητή φίλη αν περάσει και η 7η εβδομάδα και δεν ακούσετε καρδιά τότε η εγκυμοσύνη δεν θα προχωρήσει. Μην αγχώνεστε όπως και να έχει όλα καλά θα πάνε!

      Διαγραφή
  4. Ξεχασα να σας πω οτι διαβασα το κειμενο σας και πραγματικα εκλαψα!!! Παρακαλαω να μην τυχει σε μενα το ιδιο... φοβαμαι παρα πολυ.... δεν ξερω πως θα το αντεξω!! Ειστε πολυ δυνατη! Μπραβο σας!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δεν υπάρχει λόγος να στεναχωριέστε. Μόνο με τη δύναμη ξεπερνάμε τα προβλήματα και έρχονται καλύτερες μέρες! Ελπίδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Sygharhthria, gia to kouragio sas. Egw eimai 31 etwn k exw ena agoraki 11mhnon apo eksosomatikh me thn 1 prospatheia. Sta 20 mou eixa kanei diakoph kuhshs

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Και εγω σημερα πηρα την πρωτη χοριακη της τεοτης εξωσωμαρικης μου προσπαθειας και ειναι 9,22...ποσο αισιοδοξη να ειμαι;θα επαναλαβω το σαββατο αλλα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι έγινε με την χοριακή σου; Κι εγώ στην πρώτη 9,51 και στην δεύτερη δυστυχώς.. 3,97. Την Παρασκευή το έμαθα.. χάλια είμαι..

      Διαγραφή
  8. Γεια σας. Να σας πω και εγω τι περναω τωρα. Εχω κάνει σπερματεγχυση και χθες εκανα β χοριακη την ημερα που κανονικα πετιμενα περιοδο. το αποτελεσμα 17,12. πολυ χαμηλη και στεναχωριεμαι. ο γιατρος μου ειπε οτι το εμβρυο μαλλον δεν αναπτυσσεται οπως πρεπει και μου ειπε να επαναλαβω την χοριακη σε δυο μερες για να δουμε αν θα ανεβει. και το κακό ειναι ότι έχω και καφέ υγρά. είχε καμμιά παρομοια εμπειρία?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αγαπητή φίλη πράγματι η χοριακή φαίνεται χαμηλή. την επόμενη φορά θα πάνε όλα καλά! μην χάνετε την ελπίδα σας!

      Διαγραφή
  9. Καλημέρα Παρασκευή. ΤΗΠ 28/04/17. πρώτη χοριακή 01/06/17 (καθυστέρηση περιόδου 6 ημέρες) - 344 μόναδες και δεύτερη χοριακή 03/06/17 - 457 μονάδες. Η χοριακή όπως βλέπετε δεν έχει διπλασιαστεί όπως αναμενόταν και πιθανότατα να είναι παλίνδρομη. Θα επαναλάβω την μέτρηση αύριο 07/06/17. Πως τα βλέπετε τα πράγματα? Σας ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η εξέλιξη όπως φαίνεται δεν είναι αυτή που θέλαμε. Μην αγχώνεστε! Όλα θα πάνε καλά την επόμενη φορά!

      Διαγραφή
  10. ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΕΒΙΤΑ ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ...ΝΑ ΧΑΙΡΕΣΑΙ ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΑΚΙ ΣΟΥ ΠΑΝΤΑ.... ΠΡΟΣΠΑΘΩ 10 ΜΗΝΕΣ ΝΑ ΚΑΤΑΦΕΡΩ ΝΑ ΦΟΥΣΚΩΣΕΙ Η ΚΟΙΛΚΙΤΣΑ ΑΛΛΑ ΤΠΤ ΑΚΟΜΑ... ΣΕ ΚΑΘΕ ΜΙΚΡΟΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΕΤΡΕΧΑ ΝΑ ΚΑΝΩ Β-ΧΟΡΙΑΚΗ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΗΤΑΝ 0...ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΗΝΑ Η ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΕΦΤΑΣΕ ΤΙς 13 ΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΕΓΩ ΠΙΑ ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΩ ΝΑ ΞΑΝΑΠΑΩ ΓΙΑ ΧΟΡΙΑΚΗ ΚΑΙ ΝΑ ΔΩ ΠΑΛΙ 0. ΕΧΩ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΤΕΙ.ΑΠΛΑ ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΚΑΙ ΨΑΧΝΩ ΓΙΑ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ...ΔΕ ΞΕΡΩ ΠΟΤΕ ΝΑ ΒΑΛΩ ΤΕΛΟΣ ΣΤΗΝ ΑΝΑΜΟΝΗ ΑΥΤΗ...ΑΝ ΘΕΛΕΙΣ ΜΙΑ ΓΝΩΜΗ ΘΑ ΤΗΝ ΕΚΤΙΜΟΥΣΑ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητή φίλη, ας τα πάρουμε με τη σειρά. Αν υπάρχει γενικά τέτοια καθυστέρηση στους κύκλους σας, θα πρέπει να βρείτε έναν θεράποντα ιατρό να σας συμβουλεύσει με εξετάσεις και κάποιες βιταμίνες. Για παράδειγμα αν έχετε πολυκυστικές θα σας βοηθούσε πολύ το inofert. Κάποιες γυναίκες βοηθά πολύ και η βιταμίνη Ε. Καμιά φορά η καθυστέρηση σύλληψης μπορεί να οφείλεται σε πολύ απλά πραγματάκια που στρώνουν εύκολα. Καλή συνέχεια!

      Διαγραφή

Τι σκέφτεστε...