Τετάρτη, 5 Ιουνίου 2013

GLUCOPHAGE (ΜΕΤΦΟΡΜΙΝΗ) ΚΑΙ ΓΟΝΙΜΟΤΗΤΑ



Μετφορμίνη (GLUCOPHAGE) είναι δραστική ουσία η οποία ανήκει στην κατηγορία των διγουανιδίων και στοχεύει στην αντιμετώπιση της αντίστασης στην ινσουλίνη.

Το GLUCOPHAGE μπορεί να χορηγηθεί ως μονοθεραπεία αλλά και σε συνδυασμό με όλες τις υπόλοιπες κατηγορίες αντιδιαβητικών δισκίων που κυκλοφορούν (σουλφονυλουρίες, ακαρβόζη, γλινίδια, θειαζολιδιόνες) και με ινσουλίνη.
Είναι το μοναδικό από του στόματος αντιδιαβητικό φάρμακο που έχει επίσημη ένδειξη για χορήγηση σε παιδιά άνω των 10 ετών και σε εφήβους με διαβήτη τύπου ΙΙ και μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μονοθεραπεία ή σε συνδυασμό με ινσουλίνη.




Προσοχή:


Δεν πρέπει να χρησιμοποιείτε Glucophage εάν είστε αλλεργικός στη μετφορμίνη.

Εάν πρέπει να κάνετε ακτινογραφία ή αξονική τομογραφία χρησιμοποιώντας μια χρωστική ουσία που χορηγείται με ένεση στις φλέβες σας, θα χρειαστεί να σταματήσετε προσωρινά τη λήψη Glucophage.

Πριν από τη λήψη Glucophage, ενημερώστε το γιατρό σας εάν έχετε ηπατική νόσο ή ιστορικό καρδιακής νόσου.


Δυσάρεστα συμπτώματα: Αν έχετε έστω και ήπια συμπτώματα όπως: μυϊκός πόνος ή αδυναμία, μούδιασμα ή κρύα αίσθηση στα χέρια και τα πόδια σας, δυσκολία στην αναπνοή, πόνος στο στομάχι, ναυτία με εμετό, αργή ή ανώμαλο καρδιακό ρυθμό, ζάλη, ή αισθάνεστε πολύ αδύναμοι ή κούραση, τηλεφωνήστε άμεσα στο γιατρό σας.


ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ ΚΑΙ GLUCOPHAGE:


Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα έρευνες η συγκεκριμένη δραστική ουσία δεν είναι επιβλαβής για το έμβρυο. Ενημερώστε το γιατρό σας εάν είστε έγκυος ή σχεδιάζετε να μείνετε έγκυος κατά τη διάρκεια της θεραπείας.

Η μετφορμίνη έχει ανατεθεί με την εγκυμοσύνη της κατηγορίας Β από το FDA. Μελέτες σε ζώα έχουν αποτύχει να αποκαλύψουν στοιχεία για εμβρυοτοξικότητα στον άνθρωπο. Δεν υπάρχουν στοιχεία που ελέγχονται κατά την κύηση. Η ινσουλίνη παραμένει ο στυλοβάτης της θεραπείας για τον διαβήτη κύησης, λόγω του στενού ελέγχου της γλυκόζης που προσφέρει. Η μετφορμίνη είναι μόνο συνιστάται για χρήση κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης όταν όφελος είναι μεγαλύτερο από τον κίνδυνο.


ΘΗΛΑΣΜΟΣ ΚΑΙ GLUCOPHAGE:


Δεν είναι γνωστό εάν η μετφορμίνη περνά στο μητρικό γάλα ή αν θα μπορούσε να βλάψει το βρέφος. Μην πάρετε Glucophage χωρίς πρώτα να συμβουλευτείτε το γιατρό σας εάν θηλάζετε ένα μωρό.

Σύμφωνα με έρευνες, η μετφορμίνη απεκκρίνεται στο γάλα των αρουραίων και επιτυγχάνει συγκεντρώσεις γάλα συγκρίσιμες με αυτές που βρέθηκαν στο πλάσμα του αίματος. Ο κατασκευαστής συνιστά ότι, λόγω της πιθανότητας πρόκλησης σοβαρών ανεπιθύμητων ενεργειών σε βρέφη που θηλάζουν, θα πρέπει να ληφθεί απόφαση να διακοπεί ο θηλασμός ή η μητέρα να διακόψει το φάρμακο.


ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ Η ΜΕΤΦΟΡΜΙΝΗ ΣΤΗ ΓΟΝΙΜΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΠΟΛΥΚΥΣΤΙΚΕΣ ΩΟΘΗΚΕΣ


Για τη γυναίκα με σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών (PCOS) μετφορμίνη μπορεί να βοηθήσει μειώνοντας την ποσότητα της ινσουλίνης στο σώμα της. Όταν τα επίπεδα ινσουλίνης είναι υπό έλεγχο, πολλές γυναίκες θα καταλάβουν ότι η ωορρηξία τους βελτιώθηκε. Θα φανεί αν η μετφορμίνη θα βοηθήσει στη γονιμότητα των γυναικών με πολυκυστικές ωοθήκες μέσα σε τρεις έως έξι μήνες από την έναρξη της θεραπείας.

Αντίθετα με τις περισσότερες θεραπείες γονιμότητας, η μετφορμίνη δεν αυξάνει την πιθανότητα για δίδυμη κύηση. Εάν η μετφορμίνη από μόνη της δεν βοηθά μια γυναίκα με σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών που προσπαθεί να συλλάβει, ένας γιατρός μπορεί να συνταγογραφήσει το Clomid επίσης.

Μετά την έναρξη λήψης μετφορμίνης ο κύκλος της γυναίκας συνήθως αποκαθίσταται μέσα σε 4 έως 8 εβδομάδες. Επιπλέον, η σταθεροποίηση των επιπέδων της ινσουλίνης μπορεί να επηρεάσει τις άλλες ορμόνες στο σώμα μιας γυναίκας και τη μείωση άλλων συμπτωμάτων του συνδρόμου πολυκυστικών ωοθηκών.

Η μετφορμίνη είναι συχνά το μόνο φάρμακο που απαιτείται για την επίτευξη ωορρηξίας και σύλληψης σε ασθενείς με σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών, σύμφωνα με μια μελέτη που παρουσιάστηκε στο ετήσιο συνέδριο της Εταιρείας Γυναικολογικής Έρευνας.

Και ακόμη και ασθενείς που χρειάζονται συμπληρωματική θεραπεία με κιτρική κλομιφαίνη συχνά χρειάζονται μόνο μικρές δόσεις, δήλωσε ο Δρ Μάικλ, γιατρός αναπαραγωγικής ενδοκρινολογίας στο Κολέγιο Ιατρικής Baylor, Houston. 

www.athletico.com


Ακολουθούν μελέτες με τα ποσοστά σύλληψης σε γυναίκες που πήραν μετφορμίνη:


Ένα σύνολο από 49 ασθενείς με σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών συμμετείχαν στη μελέτη. Πολλές γυναίκες από αυτές είχαν αποτύχει να μείνουν έγκυες έχοντας πάρει κλομιφαίνη. Αρχικά η θεραπεία ξεκίνησε με 500 mg μετφορμίνης, 2 φορές την ημέρα, για μια περίοδο 6 εβδομάδων, ο Δρ Χερντ πρόσθεσε.

Παρακολουθούσαν την ωορρηξία των γυναικών αυτών και σύστηναν να πραγματοποιείται συνουσία μετά τη μέτρηση της βασικής θερμοκρασίας του σώματος.  

Αν έμμηνο ρύση ή στην ωορρηξία δεν είχε ξαναρχίσει, η δόση μετφορμίνης αυξανόταν σε 500 mg, 3 φορές την ημέρα.

Και αν δεν υπήρχε καμία απάντηση μετά την άλλη από 6 εβδομάδες, προσέθεταν και 5 ημέρες clomiphene (50 mg / ημέρα).

Μετά από αυτό το πρωτόκολλο θεραπείας, 27 ασθενείς (55%) αδιαθέτησαν και παρουσίασαν στοιχεία της ωοθυλακιορρηξίας, με 18 ασθενείς που ανταποκρίθηκαν μόνο στη μετφορμίνη και άλλοι 9 ασθενείς που ανταποκρίθηκαν στη μετφορμίνη σε συνδυασμό με τη κλομιφαίνη.

19 από τους ασθενείς (38,8%) συνέλαβε. Ο μέσος χρόνος σύλληψης ήταν 3 μήνες.

Είναι φανερό, λοιπόν, ότι η πιθανότητα σύλληψης αυξήθηκε σημαντικά.  

Οι ασθενείς παρέμειναν στη θεραπεία με μετφορμίνη τις πρώτες 12 εβδομάδες κύησής τους». Ωστόσο, 7 από τις 19 εγκυμοσύνες (37%) κατέληξαν σε αυτόματη αποβολή.

Επιπλέον, το 40% των συμμετεχόντων στη μελέτη είχαν παρενέργειες στο γαστρεντερικό σύστημα, όπως διάρροια, κοιλιακές κράμπες και ναυτία. Αυτό, ωστόσο, δεν επηρέασε αρνητικά τη συνολική ανταπόκριση των ασθενών.

Η μετφορμίνη, για πολλές γυναίκες, είναι ένα θαυματουργό φάρμακο. Εξαιτίας αυτής της δραστικής ουσίας έμειναν έγκυες! Η μετφορμίνη είναι πλέον δημοφιλής!
Από την άλλη πλευρά, ένας άλλος επιστήμονας σε άρθρο του τονίζει ότι δεν πρέπει να βγάζουμε γρήγορα συμπεράσματα. Ο Δρ. Dunaif στο Πανεπιστήμιο Northwestern στο Σικάγο γράφει ότι στην ανάλυση των δεδομένων, η μετφορμίνη δεν είναι περισσότερο αποτελεσματική από ό,τι το clomid στην αύξηση των ποσοστών εγκυμοσύνης. Γράφει, επίσης, ότι δεν υπάρχουν στοιχεία που να υποστηρίζουν τη χρήση της μετφορμίνης για την πρόληψη της αποβολής ή διαβήτη της κύησης.
Είναι σημαντικό να καταλάβουν οι γυναίκες ότι καμιά θεραπεία δεν είναι ακίνδυνη και ότι η κάθε θεραπεία με συγκεκριμένο φάρμακο πρέπει να προσαρμόζεται στις ιδιαιτερότητες του κάθε οργανισμού.


Σε γνωστό σάιτ ιατρών του εξωτερικού που απαντούν διαδυκτιακά έμπειροι γιατροί γράφει μια γυναίκα την ιστορία της:


Όπως ίσως θυμάστε, έχω αποβάλει στις 9 / 12. Ο γιατρός μου πιστεύει πως με βάση το ιστορικό μου, το βάρος μου, το αίμα μου και το οικογενειακό ιστορικό μου, το σώμα μου μπορεί να έχει προβλήματα με την κατανομή των σακχάρων (δηλαδή, να έχω  διαβήτης τύπου 2, αλλά δεν έχω διαγνωστεί ότι τον έχω). Είπε επίσης ότι μπορεί να έχει κάποια θετικά αποτελέσματα στην περίπτωσή μου, συμπεριλαμβανομένης της απώλειας βάρους, αλλά και να με βοηθήσει στην προσπάθειά μου να συλλάβω. Λέει ότι είναι απολύτως ασφαλές.
Έχω διαβάσει και έχω καταλάβει ότι οι απόψεις διίστανται σχετικά με τη μετφορμίνη και τις πιθανές συνέπειές της στα έμβρυα. Δηλαδή ότι δεν έχει αποδειχτεί ότι προκαλούν γενετικές ανωμαλίες, αλλά και ότι δεν υπάρχουν πολλές μελέτες που να το αποδεικνύουν αυτό. Επιπλέον, έχω διαβάσει μερικά πράγματα ότι εξαιτίας αυτού του φαρμάκου μπορεί να προκληθεί αποβολή.
Θα μπορούσατε σας παρακαλώ να μου πείτε τη γνώμη σας σχετικά με αυτό; Υπάρχει πιθανότητα να αποβάλω λόγω της θεραπείας με αυτό το φάρμακο;

www.easterndrugs.com

Απάντηση ιατρού: Οι γυναίκες με αντίσταση στην ινσουλίνη διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο για την υπερινσουλιναιμία, διαβήτη τύπου 2, σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών (PCOS), και υπερανδρογονισμό (αυξημένα επίπεδα της «ανδρικών ορμονών»). Επίσης, κινδυνεύουν από μειωμένη γονιμότητα λόγω δυσλειτουργίας της ωορρηξίας και από ελαττωμένο ορμονικό περιβάλλον που μπορεί να επηρεάσει την σύλληψη, την εμφύτευση, και την δημιουργία του πλακούντα. Επιπλοκές που μπορεί να αντιμετωπίσουν στην εγκυμοσύνη τους είναι: η πιθανότητα αποβολής, διαβήτης κύησης, υπέρταση, πρόωρος τοκετός, αύξηση του σωματικού βάρους της μητέρας, εμβρυϊκή μακροσωμία (μεγάλο μωρό), καθώς και τον περιορισμό της ανάπτυξης και τέλος πιθανή ανεπάρκεια του τραχήλου της μήτρας.
Όταν η μετφορμίνη χρησιμοποιείται σε υπογόνιμες γυναίκες με σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών, σε συνδυασμό με κιτρική κλομιφαίνη, η ωορρηξία βελτιώνεται και αυξάνονται τα ποσοστά σύλληψης και τελειόμηνης κύησης.

Σε μια άλλη μικρή μελέτη, 66 γυναίκες με σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών (ανθεκτικών στην κλομιφαίνη) υποβλήθηκαν σε εξωσωματική γονιμοποίηση. Αυτές που έλαβαν μετφορμίνη (μέχρι τη σύλληψη) παρουσίασαν σημαντική αύξηση του αριθμού των εμβρύων καλής ποιότητας και το ποσοστό εμφύτευσης. Επίσης, διαπιστώθηκε έγιναν λιγότερες αυτόματες αποβολές στην αρχή της εγκυμοσύνης.
Πολύ λίγες μελέτες έχουν γίνει σχετικά με τη θεραπεία με μετφορμίνη σε όλη τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, αλλά και σε αυτές τις λίγες τα αποτελέσματα είναι πολύ ενθαρρυντικά. Ο Khattab και οι συνεργάτες του μελέτησαν 200 μη διαβητικές γυναίκες που έπαιρναν μετφορμίνη, ενώ υποβάλλονταν σε υποβοηθούμενη αναπαραγωγή, εκ των οποίων 80 σταμάτησε το φάρμακο από τη στιγμή που συνέλαβε και 120 συνεχίστηκε σε όλη την εγκυμοσύνη της. Δημογραφικά, οι δύο ομάδες ήταν παρόμοιες. Η αποβολή στην ομάδα της μετφορμίνης ήταν στο 11,6% σε σύγκριση με 36,3% στην ομάδα ελέγχου. Ομοίως, ο Nawaz και οι συνεργάτες του διαπίστωσε ότι στις γυναίκες με σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών, η συνεχής χρήση της μετφορμίνης κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μείωσε σημαντικά το ποσοστό των αποβολών.

Επιπλέον, δε διαπιστώθηκε σημαντική διαφορά στην παρουσία συγγενών ανωμαλιών στα έμβρυα ή συμβάντα με ενδομήτριο θάνατο ή θνησιγένεια σε οποιαδήποτε από τις γυναίκες που έλαβαν μετφορμίνη, κατά τη διάρκεια αυτής της μελέτης. 



Σημείωση: 

Ακόμα κι αν οι ορμονολογικές σας εξετάσεις δεν παρουσιάσουν κάποια ένδειξη αρνητική, εσείς καλό θα ήταν να επισκεφτείτε έναν ενδοκρινολόγο αναπαραγωγής για μια πιο εξειδικευμένη γνώμη!



Σας εύχομαι το καλύτερο!





ενδεικτικές πηγές: www.incyst.com


19 σχόλια:

  1. Εγω με αυτο εμεινα εγκυος! Ειχα απλα ασταθη κυκλο λογω πολυκυστικων!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλησπέρα ανώνυμη! Σε παρακαλώ θέλω λεπτομέρειες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. kalispera sas exo arxisei tin xrisi tou farmakou edo kai deka meres peripou.,... to farmako mou prokalei megali anastatosi sto peptiko mou sistima me apotelesma na exo sinexeia tasi gia emeto.... kai na mou prokalei kai fouskoma .... polles fores aisthanomai periergi kai tin gefsi mou .... pairno ton 850 mg miso tin imera kai akoma me epireazei arnitika ... parakalo simvoulepste me ti na kano

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητή φίλη, σας νιώθω απολύτως. Ρωτήστε το γιατρό σας και για το νέο φάρμακο το glucostop που είναι καλύτερα ανεκτό στο στομάχι. Θα πρέπει να κάνετε υπομονή, να το συνηθίσει ο οργανισμός σας. Καλή δύναμη!

      Διαγραφή
  4. Καλησπέρα.
    Δε φαντάζεστε πόσο χαίρομαι που διάβασα αυτό το άρθρο.
    Παίρνω μετφορμινη υων 850 εδω και λίγες μέρες.
    Ο γιατρός μου βρήκε την ινσουλίνη μου εντός φυσιολογικων ορίων, αλλά υψηλή για να συλλάβω.
    Εχω συνεχώς ναυτία, ερυγες(ρεψιμο) και ανακατωσούρα. Δυο τρεις φορές έκανα και ευκοίλια.
    Θα κάνω υπομονή. Ξέρω πως με βοηθά να συλλάβω, οπότε κάνω υπομονή.
    Είχα απορίες για το πότε θα δρασει η ουσία κ μιυ δώσατε πολλές απάντησεις.
    Ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είστε καλά! Εύχομαι γρήγορα εγκυούλα με ένα υγιές μωράκι!

      Διαγραφή
  5. Θελει καλο φαγητο πριν το καθε χαπι κ να κοψετε την ζαχαρη εντελως.εγω επαιρνα των 1000 κ τωρα ειμαι 6 εβδομαδων εγκυος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ξεκίνησα να το παίρνω τον Γενάρη των 850mg δύο φορές την ημέρα.. αύριο το πρωί θα κάνω τεστ εγκυμοσύνης γιατί έχω κάποια συμπτώματα.. να είμαι ειλικρινής δεν προσπαθώ να κάνω μωρό, μόνο να βελτιώσω τον κύκλο μου, το οποίο και έγινε, τώρα αν είμαι έγκυος... θα σας ενημερώσω αύριο το πρωί, το μόνο που έχω να πω είναι οτι είμαι λίγο πανικοβλημένη ... !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Γεια σας..μολις διαβασα τα αρθρα σας! Εγω σημερα αρχισα να παιρνω των 1000mg επειδη εχω υψηλη ινσουλίνη..και εχω παρει αρκετο βαρος,ηθελα να ρωτησω τωρα εγω που παιρνω αυτα τα φαρμακα θα μπορω να μεινω ευκολα εγκυος? Επειδη διαβασα οτι η υψηλη ινσουλινη εμποδίζει την γονιμοτητα και η αληθεια ειναι οτι απο τον δεκεμβριο δεν παιρνω προφυλαξεις με τον αρραβωνιαστικο μου και δεν εχω μεινει εγκυος και φοβομουν μηπως εχω προβλημα..εχω παει σε γυναικολογο και το μονο θεμα που ειχα ηταν η περιοδος μου..αλλα εχει φτιαξει..πειτε σας παρακαλω την αποψη σας..ευχαριστώ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φυσικά και έχετε πολλές ελπίδες. Ειδικά εκεί κοντά όταν θα έχετε κλείσει περίπου 2-3 μήνες λήψης του φαρμάκου για τη ρύθμιση της ινσουλίνης!

      Διαγραφή
  8. καλησπερα σας, μολις διαβασα το αρθρο σας κ μου απαντησε πολλες ερωτησεις! εγω εχω ξεκινησει το glucophage 850 εδω και 4 μηνες για τη ρυθμιση πολυκιστικων ομως περιοδος δεν μου ερχεται καθε μηνα.. ειναι φυσιολογικο? η γυναικολογος μου καθε μηνα οταν δεν μου ερθει περιοδος μου λεει παρε πριμολουτ για να ερθει. η αληθεια ειναι οτι εχω αρχισει να αγχονομαι γιατι αποτι ακουω ολοι οσοι εχουν παρει το glycophage εχει ρυθμιστει η περιοδος εκτος απο μενα.. τι να κανω?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εξαρτάται πόσο μεγάλο είναι προβλήμά σας. Αυτό όμως το γνωρίζει μόνο ο θεράποντας ιατρός σας. Συνήθως εκεί στους 3-4 μήνες αρχίζει και ρυθμίζεται. Καλό είναι παράλληλα να σας παρακολουθεί ένας καλός ενδοκρινολόγος για το συγκεκριμένο θέμα.

      Διαγραφή
  9. η γυναικολογος που με παρακολουθει τωρα μου ειπε οτι δεν εχω βαριας μορφης πολυκιστικες. Εχω και θυροειδη αλλα ειναι ρυθμισμενος.. δεν ξερω τι γινεται και η αληθεια ειναι οτι εχω απογοητευτει. Ειμαι 24 χρονων κ δεν θελω να ξαναγυρισω στα αντισυλληπτικα γιατι τα επερνα σχεδον 6 χρονια σχεδον χωρισ σταματημα κ τα πιο βαρια και με εχουν κουρασει..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Γεια σας είμαι έγκυος στις 15 εβδομάδες κ παίρνω από τηνν αρχή μετφορμινη.ο γυναικολόγος λέει να το παίρνω κ ή ενδοκρινολογος δεν συμφωνεί.ποια ή γνώμη σας;στην πρώτη εγκυμοσύνη το έπαιρνα όλους τους μήνες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε τόσο σοβαρά θέματα έχουν γνώμη μόνο οι γιατροι. Στο Ρέα υπάρχουν εξαιρετικοί ενδοκρινολόγοι γονιμότητας όπως η κα Κιαπέκου. Και η καθηγήτρια πανεπιστημίου η κυρία Λαμπρινουδάκη εξαιρετική. Ρωτήστε δεύτερη γνώμη! Όλα θα πάνε καλά!

      Διαγραφή
  11. Καλησπέρα σας! Διαβασα τα αρθρα κ ομολογω οτι εντυπωσιαστηκα απ τις περιπτωσεις γυναικων που εμειναν εγκυες χαρη στη βοηθεια της μετφορμινης! Ειμαι παντρεμενη 1,5 χρονο και ο αντρας μου θελει πολυ ενα πσιδι...το οποιο δεν ερχεται. Η γυναικολογος μου συστησε το glucophage. Να σημειωσω βεβαια πως εχω αρκετα περιττα κιλα τα οποια δυσκολα χανω... Ο κυκλος μου ειναι σταθερος,δεν εχω πολυκυστικες ουτε θυροειδη. Εχω πιθανοτητες να μεινω εγκυος,παρα τα κιλα,με τη χρηση αυτου του φαρμακου; Ευχαριστω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελπίζω να έχετε κάνει και άλλες απαραίτητες εξετάσεις όπως σαλπιγγογραφία εσείς και σπερμοδιάγραμμα ο σύζυγος. Τότε και το glucophage θα είναι βοηθητικό!

      Διαγραφή
  12. καλησπερα...ξεκινησα το πρωτο χαπι glucophage εχθεσ και μετα απο 5 ωρεσ ειχα εντονη διαρροια εμετο και ταχυκαρδιεσ και στεναχωριθηκα διοτι ξερω πως βοηθουν πολυ τα glucophage μιλησα με τον γιατρο μου και μου ειπε να τα σταμτησω και μου ειπε να παρω τα glucostop ξερει κανεις αν εχουν την ιδια δραση αλλα να μη προκαλουν διαρροια και εμετουσ??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα δεύτερα φάρμακα ίσως τα δεχτείτε καλύτερα. Βέβαια και το πρώτο φάρμακο αν κάνετε λίγη υπομονή σταματούν τα έντονα συμπτώματα... Καλή δύναμη, όλα θα πάνε καλά!

      Διαγραφή

Τι σκέφτεστε...