Σάββατο, 22 Ιουνίου 2013

Θρομβοφιλία και εγκυμοσύνη. Η δική μου εμπειρία



Θρομβοφιλία… Είναι μία λέξη που ακούγεται πολύ τον τελευταίο καιρό… Ειδικά από γυναίκες που προσπαθούν να τεκνοποιήσουν ή που έχουν στο ιστορικό τους αποβολή ή αποβολές. Όταν μένει μία γυναίκα έγκυος εκ των πραγμάτων το αίμα της θα πήξει λόγω των οιστρογόνων που δραστηριοποιούνται κατά τη διάρκεια της κύησης. Θα μου πείτε γιατί να πήζει το αίμα, όταν μένουμε έγκυες; Μα, γιατί  η φύση προνοεί! Με την πήξη του αίματος προστατεύει τη γυναίκα από σοβαρή αιμορραγία κατά τη διάρκεια του τοκετού!
Αν, όμως, η γυναίκα έχει κληρονομική ή επίκτητη θρομβοφιλία, τότε η κατάσταση σε μία εγκυμοσύνη θα επιβαρυνθεί και ίσως υπάρξει ενδεχόμενο απώλειας του εμβρύου! Κι αυτό συμβαίνει όταν δημιουργούνται θρόμβοι στον ομφάλιο λώρο και διακόπτεται η τροφή του μωρού από τον πλακούντα!
Εκτός από αποβολές η θρομβοφιλία μπορεί προκαλέσει και:
  • Σοβαρή προεκλαμψία
  • Ενδομήτριο καθυστέρηση της ανάπτυξης του εμβρύου(IUGR)
  • Ολιγάμνιο
  • Αποκόλληση πλακούντα
  • Ανεξήγητο εμβρυϊκό θάνατο ενδομήτρια
  • Θρομβοφλεβίτιδα
Αναλόγως με τη θρομβοφιλική διαταραχή που έχει μία γυναίκα έχουμε την παρακάτω συχνότητα αποβολής:
Παράγοντας V Leiden 8-32%
Επίκτητη Αντίσταση στην APC χωρίς τον FV Leiden 9-38%
Μετάλλαξη Προθρομβίνης 4-13%
Ανεπάρκεια Αντιθρομβίνης 0-2%
Ανεπάρκεια πρωτεΐνης C 6%
Ανεπάρκεια πρωτεΐνης S 5-8%
Υπερομοκυστεϊναιμία 17-27%
Ομόζυγος MTHFR C677T 5-21%
Συνδυασμένη Θρομβοφιλία 8-25%

www.stoptheclot.org
Η θρομβοφιλία δεν είναι μια σπάνια νόσος. Εμφανίζεται σε 1 στους 15 ανθρώπους και 1 στους 7 Έλληνες.
Για να δείτε, όμως, ότι τα πράγματα δεν είναι τόσο τραγικά τα πράγματα όσο φαίνονται, θα σας πω τη δική μου ιστορία:
Όπως σας έχω ξαναπεί πριν το καχυποπτούλι είχα χάσει δύο εμβρυάκια. Αποφάσισα, λοιπόν, να προχωρήσω σε μια σειρά από εξετάσεις, πριν ξεκινήσω νέες προσπάθειες. Έκανα και τον έλεγχο για θρομβοφιλία. Συγκεκριμένα με εξέτασαν για:
Χρόνο αποφράξεως κολλαγόνου/ επινεφρίνης (το αποτέλεσμα βγήκε φυσιολογικό)
Αιμορροφιλία και ενδογενείς παραγόντες πήξης (το αποτέλεσμα βγήκε αρνητικό)
Δραστικότητα πρωτεϊνης C (φυσιολογική)
Αντιγόνο ελεύθερης πρωτείνης S (φυσιολογικό)
Δραστικότητα Ολικής Πρωτείνης S (φυσιολογική)
Δραστικότητα αντιθρομβίνης (AT III) (φυσιολογική)
Αντιγόνο πρωτείνης Z (φυσιολογικό)
Γλυκοπρωτεινικός υποδοχέας GpIa (φυσιολογικός)
Γλυκοπρωτεινικός υποδοχέας GpIIIa (φυσιολογικός)
Ινωδογόνο πλάσματος (φυσιολογικό)
Δ-Διμερή πλάσματος (φυσιολογικά)
Αντιπηκτικά λύκου 1 (αρνητικά)
IgM αυτοαντισώματα έναντι καρδιολιπίνης (φυσιολογικά)
IgG αυτοαντισώματα έναντι καρδιολιπίνης (ελαφρώς ανεβασμένα 19,3 GPL/mL)
Σε επαναληπτική εξέταση:
IgM αυτοαντισώματα έναντι καρδιολιπίνης (ανεβασμένα 29,7 MPLU/ml)
IgG αυτοαντισώματα έναντι καρδιολιπίνης (φυσιολογικά)
Παράγοντας V Leiden ετεροζυγωτής
MTHFR C677T ετεροζυγωτής
MTHFR A1298 ετεροζυγωτής
PAI-1 Α844G ομοζυγωτής

www.nhs.uk
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της πηκτικότητας του αίματός μου είχα και κληρονομικούς και επίκτητους παράγοντες που επιβαρύνουν την κατάσταση. Και μάλιστα είχα παράγοντες θρομβοφιλίας με τα μεγαλύτερα ποσοστά αποβολών! Κι όμως, οι απώλειες δεν προήλθαν από τη θρομβοφιλία! Κι όμως, η εγκυμοσύνη μου με το καχυποπτούλι πήγε τέλεια! Έκανα προληπτικά τις ενεσούλες μου (Clexane) και όλα πήγαν άψογα! Είχα τόσους παράγοντες, οι οποίοι αρχικά με φόβιζαν, αλλά όπως αποδείχτηκε εκ των υστέρων, όταν υπάρχει πρόληψη, όλα πηγαίνουν καλά!
Επομένως, αν και σε σας έγινε διάγνωση ότι έχετε θρομβοφιλία, μη φοβάστε! Αν σας παρακολουθήσει ένας καλός αιματολόγος –προσοχή: ειδικός στις θρομβώσεις- δεν έχετε να φοβηθείτε τίποτα! Όταν μείνετε έγκυες, θα ελέγχει μηνιαίως το Aντι- XA σας και σύμφωνα με τις τιμές του θα ανεβάζει ή θα κατεβάζει τη δόση της ένεσης. Εγώ ξεκίνησα από 4.000 και έφθασα μέχρι 8.000 και έπεσα στο τέλος της εγκυμοσύνης στο 6.000. Όταν γεννήσετε, θα τις κάνετε για 40 μέρες ακόμη, γιατί και στη λοχεία κινδυνεύετε για θρόμβωση. Και μετά τέλος! Το φάρμακο δεν περνά τον πλακούντα και έτσι δεν κινδυνεύει το μωράκι σας! Κλείνοντας να σας τονίσω ότι ακόμα κι αν έχετε θρομβοφιλία, να ξέρετε ότι δεν ενεργοποιείται σε κάθε εγκυμοσύνη. Αυτό σημαίνει ότι το να χάσει μία γυναίκα μία εγκυμοσύνη της είναι θέμα τύχης. Επομένως, ή επιλέγετε να το αφήσετε στην τύχη ή διαλέγετε την πρόληψη και κάνετε τις ενέσεις ούτως ή άλλως… Μην ανησυχείτε… Δεν πονούν τόσο… Θα έλεγα ότι μερικές φορές δεν πονούν και καθόλου… Αξίζει τον κόπο! Πιστέψτε με!
Καλή επιτυχία!
Εβίτα


πηγή ιατρικών πληροφοριών: www.panacea.med.uoa.gr

25 σχόλια:

  1. Δεν έχετε άδικο στα περισσότερα από όσα αναφέρετε. Θα ήθελα να επισημάνω ότι ο έλεγχος θρομβοφιλίας δεν είναι απαραίτητος χωρίς σαφή ένδειξη (πχ οικογενειακό ή ατομικό ιστορικό), γιατί, όπως λέτε κι εσείς, δεν είναι σίγουρο ότι ένας θρομβοφιλικός παράγοντας θα προκαλέσει προβλήματα στην κύηση, ενώ από την άλλη, ένα φυσιολογικό αποτέλεσμα του ελέγχου δεν εγγυάται επιτυχή κατάληξη της εγκυμοσύνης ή αποκλεισμό μελλοντικής θρόμβωσης.
    Όσο αφορά τον καθαυτό έλεγχο, συστήνω να μην αναλώνεστε σε άσκοπες και πανάκριβες εξετάσεις. Οι απαραίτητες (αυτές που είναι τεκμηριωμένο βιβλιογραφικά ότι ενέχονται σε επιπλοκές της κύησης) είναι λίγες και είναι οι: Παράγοντας V-Leiden, Αντιθρομβίνη, Πρωτείνες C και S, APCR, Προθρομβίνη G202010A. Επίσης το σημαντικότερο από όλα, έλεγχος αντιφωσφολιπιδικού συνδρόμου (αντιπηκτικό λύκου, αντισώματα έναντι καρδιολιπίνης και β2-γλυκοπρωτείνης-1).
    Εάν χρειαστείτε ενέσεις χαμηλού μοριακού βάρους ηπαρίνης (πχ η Clexane που αναφέρετε) ΔΕ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ έλεγχος Anti-Xa τακτικά, παρά μόνο αν συντρέχουν ειδικοί λόγοι (πχ νεφρική ανεπάρκεια). Ξέρουμε πλέον ότι τα φάρμακα αυτά δουλεύουν αν δίνονται σε σωστή δόση ανάλογα με το σωματικό βάρος και δεν υπάρχει λόγος τροποποίησης της δόσης κατά τη διάρκεια της κύησης.

    Με εκτίμηση,
    Βασίλειος Χατζηαντωνίου
    Αιματολόγος, Ειδικός στην Αιματολογία της κύησης και την αντιμετώπιση των θρομβώσεων
    www.athenshematology.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ γιατρέ, σας ευχαριστώ για την παρέμβασή σας και τις πολύτιμες πληροφορίες σας!
      Όπως καταλαβαίνετε, η δική μου προσέγγιση είναι από την πλευρά της ασθενούς- πρώην εγκυμονούσας. Ο τρόπος που βιώνει κάποιος άνθρωπος τη συγκεκριμένη διαδικασία είναι αξιοσημείωτος, καθώς υπάρχει μεγάλο άγχος και αγωνία για την έκβαση της εγκυμοσύνης και την εξέλιξη της υγείας του ίδιου και του μωρού φυσικά. Γι' αυτό χρειαζόμαστε δίπλα μας γιατρούς που θα μας δίνουν δύναμη, δεν θα μας αντιμετωπίζουν ως κατηγορία, αλλά ως ξεχωριστούς ανθρώπους με διαφορετικές ανάγκες... Καλή συνέχεια στο έργο σας!

      Διαγραφή
  2. καλησπερα....πριν 12 μηνες ειχα μια παλυδρομο κυηση....!!!στην 9 ευδομαδα κυησης δεν ειχαμε καρδιακο παλμο!οπως καταλαβενεται εγεινε αποξιση!πηραν δειγμα του εμβριου κ δεν βρικαν καποια ενδιξει θρομβου...η αλλα αιτια!προχωρισαμε σε εξετασης αιματολογικες...{χρονος προθρομβινης χρονοι πηξεως ινωδογονο αντιθρομβινη κ πρωτεινη c!} ΒΡΕΘΗΚΕ ΑΥΞΗΜΕΝΟ ΜΟΝΟ ΤΟ ΙΝΟΔΩΓΟΝΟ! (450) ΑΚΟΜΑ ΔΕΝ ΕΧΩ ΚΑΤΑΦΕΡΕΙ ΝΑ ΜΕΙΝΩ ΕΓΚΥΟΣ! σε χθεσινη επισκεψη στον γιατρο μου ξανα εγραξε της ιδιες εξετασης ακριβως,για λογους επαναλιπτικου ελενχου!μια απο αυτες της ημερες θα εχω κ τα αποτελεσματα!στην χθεσινη επισκεψη στον γιατρο μου ειπε πως ανεξαρτιτα με το αποτελεσμα των εξετασεων σε επωμενη πιθανη εγκυμοσηνη θα προχωρισουμε σε ενεσης υπαρινης απο την πρωτη ημερα εως κ μα ευδομαδα πριν την γενα...!!!η ερωτηση μου ηταν ακομα κ αν δεν εχω αυξημενο υνοδωγονο???κ μου ειπαι ΝΑΙ!!!!κ ρωτησα κ παλι .....συγουρα??εφωσον δεν θα ειναι αυξημενο δεν θα εχω επιπλοκες αιμοραγια η αραιωση αιματος περισοτερο του επιτεπομενου???η απαντιση ηταν ΟΧΙ!ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΠΡΟΛΙΠΤΙΚΑ ΓΙΑ ΣΥΓΟΥΡΙΑ! τι μου προτινεται να κανω???η αντημετωπιση του γιατρου ειναι σωστη>>???πρεπει να κανω καποιεσ εξετασης περετερο για να διαγνωστη εαν πασχω απο θρομβοφιλια???αν ναι να της κανω???εαν οχι να μην της κανω κ ας λεει ναι εστω κ προλιπτικα ο γιατρος??? θα πρεπει να τον παρακουσω???να του ζητησω εξηδικευμενες εξετασης για την θρομβοφιλια.....???η να στραφω σε αιματολογο>???παρακαλω απαντιστε μου???δεν ξερω τι να κανω...οπως κ να εχει μιλαμε για φαρμαμεφτικη αγωγη,οχι αστεια....!!!δεν παιζουν με αυτα...κ ποσο μαλλον με θεματα μιτροτητος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω ότι όλα θα πάνε καλά. Είναι λογικό να αγχώνεστε μετά από μια τέτοια εμπειρία. Αλλά ο γιατρός εξετάζει από κοντά και με λεπτομέρεια το θέμα. Όταν μία ασθενής κάνει αντιπηκτικές παρακολουθείται μηνιαίως με ειδικές αιματολογικές εξετάσεις (πχ αριθμός αιμοπεταλίων κτλ) επομένως δεν έχετε κανένα λόγο να φοβάστε ότι θα συμβεί κάτι. Οι αντιπηκτικές ενέσεις βοηθούν στην αιμάτωση της μήτρας και δεν περνά η ουσία στον πλακούντα και στο μωρό. Να ακούτε το γιατρό σας και με το καλό να μείνετε και πάλι έγκυος! Να θυμάστε ότι αν είστε αγχωμένη δεν θα έρθει γρήγορα το μωρό. Ηρεμήστε, χαλαρώστε, καλό φαγητό, υγρά! Καλή συνέχεια!

      Διαγραφή
    2. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!μακαρι ολα να πανε καλα....θελω πολυ ενα μωρακι!

      Διαγραφή
  3. Καλησπερα,
    Θα ηθελα την γνωμη σας σε κατι.
    Ειμαι εγκυος στην ογδοη εβδομαδα ειμαι 31 ετων κ εκανα προγγενητικες εξετασεις.Εκανα κ για θρομβοφιλια κ βγηκε πως δεν εχω κατι σχετικο.επισης στην ικογενεια δεν υπαρχει ιστορικο θρομβοφιλιας.παρ´ολα αυτα ο γυναικολογος μου ειπε να ξεκινησω τις αντιπηκτικες ενεσεις innohep προληπτικα.Ποια ειναι η αποψη σας πανω στο θεμα;Σας επισυναπτω την εξεταση μου σχετικα με τη θρομβοφιλια


    Ευχαριστω για το χρονο σας
    Με εκτίμηση Νικολεττα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητή Νικολέττα, με το καλό το μωράκι σου. Μου φαίνεται περίεργο αυτό που σου προτείνει ο γιατρός σου. Θα σου πρότεινα να κλείσεις ένα ραντεβού στο Λαϊκό στην κα Κώτση Παρασκευή με τις εξετάσεις και εκεί να σε καθοδηγήσει αν χρειάζεσαι αντιπηκτικές. Με το καλό!

      Διαγραφή
  4. Παρασκευή να ρωτήσω την Κωτση είχες?και γω αυτήν έχω αλλα έχω θέμα με τον γυναικολόγο....Δεν δέχεται Τις δόσεις!θα θελα την βοήθεια σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητή φίλη ο γυναικολόγος δεν έχει δουλειά με τη θρομβοφιλία, η δουλειά του είναι η γυναικολογία. Να ακούς την κα Κώτση κατά γράμμα είναι εξαιρετική. Αν δεν συνεργάζεται ο γιατρός σου να αλλάξεις γιατρό, υπάρχουν πολύ καλοί εκεί έξω. Με την θρομβοφιλία δεν παίζουμε!

      Διαγραφή
  5. Καλησπέρα κ από μένα....πέρυσι ήμουν έγκυος....ο γιατρός μου είπε να κάνω προληπτικά τις innohep για προστασία της μήτρας κ γενικά....χωρίς να κάνω εξετάσεις για θρομβοφιλια.....μου τις σταμάτησε αν θυμάμαι καλά στον 7ο......τέλη του 8ου έχασα το παιδί....σταμάτησε η καρδιά του μου είπε....μετανιώνω πολύ που δεν έκανα νεκροψία....τώρα είμαι πάλι έγκυος....πήγα σε άλλο γιατρό του είπα τα περσινά...μ' έστειλε στο Παπαγεωργίου να κάνω εξετάσεις για θρομβοφιλία σε αιματολογο οι οποίες είναι αρνητικές....ο αιματολογος μου λέει να κάνω τις αντιπηκτικές μέχρι μια μέρα πριν γεννήσω προληπτικά λόγω ενδομήτριου θανάτου πέρυσι κ ο γυναικολόγος λέει να τις σταματήσω στην 35η εβδομάδα.....είμαι τόσο μπερδεμένη κ δεν ξέρω τι να κάνω.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητή φίλη έπρεπε να κάνετε νεκροψία πράγματι. Διότι δεν ξέρουμε γιατί επήλθε ο θάνατος. Μπορεί να μην ήταν καν από θρομβοφιλία. Μπορεί να είχε το παιδί κάποιο πρόβλημα υγείας, μπορεί να υπήρχε κάποιο μικρόβιο, επομένως πιστεύω ότι θα πρέπει να κάνετε και κάποια καλλιέργεια, επίσης θα πρέπει οπωσδήποτε να ελέγξετε το σάκχαρό σας με την εξέταση της καμπύλης. Όσον αφορά την θρομβοφιλία σας συστήνω ανεπιφύλακτα και αξιόπιστη και ανθρώπινη γνώμη την Παρασκευή Κώτση στο Λαϊκό. Εύχομαι να πάνε όλα καλά αυτή τη φορά και είμαι σίγουρη ότι θα πάνε!

      Διαγραφή
  6. Καλησπέρα..μια ερώτηση θέλω να κάνω...μπαίνω στην 36 εβδομάδα..κάνω ενέσεις clexane 0.4.ο γιατρός μου είπε να σταματήσω τις ενέσεις λόγω ότι δεν θα μπορώ να κάνω επισκληρηδειο..δεν πιστεύω να έχω κάποιο πρόβλημαΖ;;παρακαλώ ας απάντησει κάποια γιατί φοβάμαι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. και εγώ της είχα σταματήσει. με το καλό το μωράκι σας!

      Διαγραφή
  7. Καλημερα σας!εγω εχω ταση θρομβοφιλιας και απο την αρχη κανω ενεσεις!την παρασκευη γενναω επειδη ο μικρος δεν παιρνει βαρος και οξυγονο λογω θρομβοφιλιας!θα πρεπει να ανησυχω για κατι;υπαρχει περιπτωση να γεννηθει κι εκεινος με θρομβοφιλια η καποιο αναπνευστικο προβλημα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητή φίλη, αν και είδα αργά το μήνυμά σας, δεν θα έχει κανένα πρόβλημα ο μικρούλης! Να σας ζήσει!

      Διαγραφή
  8. καλησπέρα,
    είμαι 10 εβδομάδων και στις εξετάσεις για θρομβοφιλία μου βγήκε Απουσία γενετικής ετερογένειας των γονιδίων των ενδογενών παραγόντων πήξης V και ΙΙ (προθρομβίνη) που σχετίζεται με
    ειδική μοριακά προσδιοριζόμενη γενετική θρομβοφιλία - Μονήρης ετεροζυγωτική ετερογένεια (C677T) του γονιδίου του
    MTHFR που σχετίζεται με μη ειδική μοριακά προσδιοριζόμενη γενετική θρομβοφιλία - Μονήρης ετεροζυγωτική ετερογένεια
    (A844G) του γονιδίου του PAI-1 που σχετίζεται με μοριακά προσδιοριζόμενη γενετική ινωδολυτική ανεπάρκεια
    η σύσταση του ειδικού είναι
    παρεντερικής αντιθρομβωτικής θεραπείας με Νατριούχο
    Ενοξαπαρίνη 0,2 ml δύο φορές ημερησίως ανά 12ωρο και μηνιαία παρακολούθηση της φαινοτυπικής πηκτικότητας με τη μέτρηση των
    APTT, D-Dimers, ινωδογόνου, δραστικότητας ολικής πρωτεϊνης S και αντιγόνου ελεύθερης πρωτεϊνης S στο πλάσμα. Πρόταση
    καταστολής του ιδιοσυστατικού σκέλους της ανοσολογικής απάντησης με μία εισπνοή από το στόμα με 125 mcg προπιονικής
    φλουτικαζόνης μία φορά ημερησίως για 15 ημέρες και στη συνέχεια σταδιακή μείωση με μία εισπνοή κάθε 2η ημέρα για 4 ημέρες και στη συνέχεια διακοπή της.
    θεωρείται ότι πρέπει να τα ακολουθήσω ή να πάρω και μια δεύτερη γνώμη;
    ευχαριστώ πολύ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητή φίλη, να πάρετε και δεύτερη και τρίτη γνώμη. Για το πρώτο σκέλος είναι η αναμενόμενη δόση. Για το δεύτερο σκέλος δυστυχώς δεν το γνωρίζω καθόλου. Προσωπικά έκανα αντιπηκτικές σε όλη τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μου και 40 μέρες κατά τη διάρκεια της λοχείας και όλα πήγαν εξαιρετικά. Εύχομαι το ίδιο και σε σας!

      Διαγραφή
  9. Καλημέρα και συγχαρητήρια για τη σελίδα σας. Θα ήθελα την άποψή σας όσον αφορά τη Θρομβοφιλία και το Θηλασμό. Κανω ημερησίως 8.000 μονάδες Clexane και θα ήθελα να μάθω αν θα μπορέσω να θηλάσω το μωρό μου ή αν η χρήση της clexane είναι απαγορευτική. Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητή φίλη, προσωπικά έκανα για 40 ημέρες μετά τη γέννα μου clexane 4.000 μονάδες και θήλαζα κανονικά την κόρη μου. Θα πρέπει όμως να μιλήσετε με τον αιματολόγο σας!

      Διαγραφή
  10. καλησπερα θα ηθελα κ γω να ρωτησω το εξης ειχα εναν προωωρο τοκετο σοασαν τα νερα πριν 8 χρονια εχω ενσ υγιεστατο κοριτσακι! μενω εγκυος μετα απο 4 χρινια ριχα παλλινδρομη κυηση με στελνει ο γιατρος για καποιες εξετασεις ειχαν βγει καλες μου ειπε τουε! μενω δγκυος ξανα τωρα διανυω ηδη την 37 εβδομαδα! στον υπερηχο β επιπεδου βρισκεται ο τραχηλος 12 εκατοστα και κανω περιδεση την επομενη μερα! ο γιαυρος μου συστηνει ξαπλα τελειως και σηκωνομουν μονο γοα τουαλετα και για φαγητο περιπου 4 5 6 φορες την ημερα για πολυ συντομα! αυτοβξεκινησε την 23 εβδομαδα! μεχρι να μπω στημ 30 εβδομαδα δεν μαφηνε να σηκωθω παρα να συνεχισω το ιδιο προγραμμα! απο 15 φλεβαρη εως και 10 απριλη περιπου στον ιδιο τροπο ζωης! μετα αφου ειδα οτι τα δαχτυλα των ποδιων μπροστα μελανιαζαν (οταν ημουν καθιστη σε καρεκλα και οταν δηλονωμουν η ξαπλωνα ηραν φυσιολογικα) και τωρα την τελευταια εβδομαδα πιο εντονσ τα χερια μου οταν ειμαι ορθια και κρεμονται κοκκινιζουν αμεσα και μπλεδιαζουν και ετσι εκει τρομοκρατηθηκα ενω καθε φορα που τον ρωτουσα μου ελεγε ειναι φυσιολογικα συμπτωματα σημερα που του πα για τα χερια με εστειλε να παω σε εναν καρδιολογο τυπικα λεει μα δουμε! να σημειωσω επισης οτι το διαστημα που με αφησε ξαπλα δεν μου προτεινε καμια αγωγη αντιπηκτικη η κατι σχετικο το μονο να παιρνω κολπικα ενα utrogestan αθριο παω να κανω triplex καρδιας και αρτηριωμ και φλεβων κατω σκρων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δυστυχώς αυτά που αναζητάτε είναι εξειδικευμένα. Καλό θα ήταν εφόσον ανησυχείτε να πάρετε και μια δεύτερη γνώμη. Εύχομαι να πάνε όλα καλά!

      Διαγραφή
  11. Καλησπέρα! Είμαι στην 17η εβδομάδα κύησης και μετά τον υπέρηχο (αυχενική διαφάνεια) ο γιατρός του υπέρηχου και ο γυναικολόγος μου πρότειναν να ακολουθήσω αγωγή με salospir 160mg ημερησίως. Δεν μου πρότειναν κάποιες επιπλέον εξετάσεις. Η αιτιολόγηση του γιατρού για την συγκεκριμένη αγωγή είναι η πρόληψη για προδιάθεση προεκλαμψίας. Ήθελα να ρωτήσω αν η αγωγή αυτή μπορεί να προκαλέσει πρόβλημα στο έμβρυο ή αν υπάρχει κάποια άλλη αγωγή που μπορεί να την εγκαταστήσει. Ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν θα δημιοργήσει κανένα πρόβλημα στο έμβρυο. Καλό είναι να συζητήσετε τις ανησυχίες σας με τον θεράποντα γιατρό σας! Με το καλό το μωράκι σας!

      Διαγραφή
  12. Σε περιπτωση προωρου τοκετου τι γινεται αν χτυπαμε inohepp,ο γιατρος ειπε να την σταματησω μια μερα πριν ,παω για καισαρικη,ευχαριστω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν έρθει πρόωρος τοκετός γεννάτε φυσιολογικά!

      Διαγραφή

Τι σκέφτεστε...