Κυριακή, 26 Μαΐου 2013

Η ΕΛΕΥΘΕΡΗ Β ΧΟΡΙΑΚΗ (FREE b HCG) ΣΤΗΝ ΑΥΧΕΝΙΚΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ


Αρχές Νοεμβρίου του 2009 είχα κάνει αιματολογική εξέταση β΄ χοριακής, για να μάθω αν είμαι έγκυος. Δε θα ξεχάσω τη φωνή της μικροβιολόγου του Διαγνωστικού Κέντρου, στις 3 και μισή το μεσημέρι, όταν μου ανακοίνωνε το πιο ευχάριστο γεγονός της ζωής μου!!! «Είστε έγκυος!!! Συγχαρητήρια!!!». Θυμάμαι ότι τα πρώτα δευτερόλεπτα δεν μπορούσα να ξεστομίσω λέξη…Έγκυος; Είστε σίγουρη; 224!!! Το μαγικό νουμεράκι!!! Δάκρυα χαράς πλημμύρισαν το πρόσωπό μου…Και σήμερα έχω στην αγκαλιά μου το καχυποπτούλι μου που μου άλλαξε τη ζωή…
Κατά τη διάρκεια των 3 πρώτων μηνών η αλήθεια είναι ότι το άγχος σου το έχεις- ειδικά αν έχεις και ιστορικό…Όταν, όμως, φθάσαμε στην εξέταση της αυχενικής διαφάνειας ήξερα μέσα μου ότι αυτή τη φορά θα πάνε όλα καλά!!!
Η μέρα της εξέτασης ήταν μαγική. Το «περιστεράκι» μου, όπως την έλεγα, που το είχα δει τελευταία φορά στις 9,5 εβδομάδες, είχε γίνει ένα ολοκληρωμένο ανθρωπάκι στις 12 εβδομάδες και 1 μέρα!!! Χεράκια και ποδαράκια κουνιόντουσαν, η κοιλίτσα του στρογγυλούλα, το κεφαλάκι με ένα χαριτωμένο προσωπάκι!!! Πριν να μπω για τον υπέρηχο της αυχενικής, μου πήραν αίμα για την PAPP Α και την ελεύθερη β΄ χοριακή.
Η μεγάλη αγωνία πέρασε, όταν ο γιατρός μάς ενημέρωσε ότι το πάχος το αυχένα είναι φυσιολογικό!!! Μετά από 2 μέρες περίπου θα είχαμε και τα συνολικά αποτελέσματα με τις ορμόνες και τα στατιστικά για τρισωμίες. Τα αποτελέσματα βγήκαν, λοιπόν, και το ποσοστό άκρως ανακουφιστικό, 1:15.000 περίπου.
Σύμφωνα με τις έρευνες, τα παιδάκια που έχουν σύνδρομο ντάουν τείνουν να έχουν υψηλή ελεύθερη β΄ χοριακή και χαμηλή Papp A (παθολογικές τιμές του Papp A σύμφωνα με έρευνες: τιμή μικρότερη του 0,40 ΜοΜ, Papp A και Papp A και αυχενική διαφάνεια). Ο μέσος όρος των τιμών των γυναικών που κυοφορούσαν έμβρυο με ομαλά χρωμοσώματα ήταν το 1 ΜοΜ.
Άρχισα να διαβάζω αναλυτικά τη σελίδα των αποτελεσμάτων –κλασικά- και έπεσε το μάτι μου στην ελεύθερη β χοριακή… 3,33 MοM… 3,33 MοοοοοοοοοοοM;;;;;;;; Όντας καλά ενημερωμένη γνώριζα τις "φυσιολογικές" τιμές…. Φυσιολογική μέτρηση κατά μέσο όρο θεωρείται το 1 MoM και παθολογικές μετρήσεις θεωρούνται οι τιμές μεγαλύτερες του 2.50 MoM και μικρότερη του 0.40 ΜοΜ (δείτε σχετικά: φυσιολογικές τιμές ελεύθερης β χοριακής και αυτή την ενδιαφέρουσα συζήτηση σε φόρουμ του εξωτερικού: Babycenter για υψηλή β χοριακή). Προσέξτε, όμως, κάθε γυναίκα είναι διαφορετική και κάθε εγκυμοσύνη είναι διαφορετική γι' αυτό μην κολλάτε στα νούμερα. Ο γιατρός σας ξέρει καλύτερα να σας εξηγήσει τις τιμές σας!!!
Σύμφωνα με τα παραπάνω δεδομένα, λοιπόν, εγώ είχα σχεδόν 3,5 φορές περισσότερο από το φυσιολογικό (μέσο όρο)!!!!!!!!! Έτοιμη για ανακοπή εγώ…
Παίρνω τηλέφωνο και τον μαιευτήρα μου και τον γιατρό που μου έκανε την εξέταση της αυχενικής να τους ρωτήσω γιατί είχα τέτοια τιμή (παθολογική μου φάνηκε ουσιαστικά) της ελεύθερης β χοριακής. Εκείνοι με καθησύχασαν και  με διαβεβαίωσαν ότι όλα είναι φυσιολογικά, εφόσον είχα πολύ καλή Papp A (1,48 MοM). Περιττό να σας πω ότι η ελεύθερη β΄ χοριακή (όπως και κάτι άλλο, που θα το αναφέρω σε άλλη ανάρτηση) με βασάνιζε μέχρι και που γέννησα…
Διάβασα πολλές εμπειρίες σε ελληνικά φόρουμ και φόρουμ του εξωτερικού με εκατοντάδες διαφορετικές τιμές Papp A, ελεύθερης β χοριακής και τιμές αυχενικών (η αλήθεια είναι ότι οι γυναίκες που είχαν την ίδια απορία με εμένα ήταν πάρα πολλές), διάβασα δεκάδες ιατρικά άρθρα για την αιτία που μπορεί να υπάρχει υψηλή ελεύθερη β χοριακή, καθώς και Papp A. Σύμφωνα, λοιπόν, με αυτά που βρήκα, οι λόγοι που μπορεί να έχει μια γυναίκα υψηλή ελεύθερη β΄ χοριακή είναι οι εξής:

πηγή: www.fetal.com

  1. Ποτέ δεν κρίνουμε τις τιμές μία- μία. Δηλαδή δεν κοιτάζουμε ξεχωριστά την Papp A και τη ελεύθερη β΄ χοριακή, καθώς οι τιμές αυτές μπαίνουν σε ειδικό πρόγραμμα και συνυπολογίζονται με την τιμή της αυχενικής, για να βγουν τα τελικά ποσοστά, τα οποία επίσης προσαρμόζονται με το ύψος και τα κιλά της εγκυμονούσας. Άρα, ποτέ δε συγκρίνουμε τα αποτελέσματά μας με άλλες φίλες μας και γνωστές και είμαστε πολύ προσεκτικές, όταν διαβάζουμε εμπειρίες στα φόρουμ, γιατί η κάθε γυναίκα είναι διαφορετική. Έχει τις δικές της ορμόνες, τα δικά της κιλά και το δικό της ύψος!!!
  2. Κάποιες γυναίκες παράγουν από τη φύση τους από τον πλακούντα μεγάλες ποσότητες ελεύθερης β΄ χοριακής (αυτή ήταν και η εξήγηση που είχα πάρει από τον γιατρό μου).
  3. Οι γυναίκες που είναι πολύ λεπτές τείνουν να έχουν υψηλές ελεύθερες β΄ χοριακές.
  4. Όταν μια γυναίκα έχει πάρει ειδικά φάρμακα, για να προβεί σε εξωσωματική γονιμοποίηση, τότε τα αποτελέσματα πολλές φορές επηρεάζονται.
  5. Επίσης, όταν η γυναίκα έχει δίδυμη κύηση τείνει να έχει υψηλή ελεύθερη β΄ χοριακή (ακόμα κι όταν έχει παλινδρομήσει το ένα από τα δυο δίδυμα). Γι΄ αυτό το λόγο αυτές οι εξετάσεις δεν είναι αξιόπιστες στις δίδυμες κυήσεις!!!
  6. Οι τιμές των ορμονών δεν είναι ιδιαίτερα αξιόπιστες από τα 35 χρόνια και πάνω. Είναι κι ένας λόγος που οι γιατροί προτείνουν την αμνιοπαρακέντηση σε αυτές τις ηλικίες.
  7. Και κάτι τελευταίο- που δεν είναι ακόμη απολύτως εξακριβωμένο- η υψηλή ελεύθερη β΄ χοριακή ίσως υποδηλώνει ότι κυοφορείτε κοριτσάκι!!!!! Σε μένα πάντως έπεσαν μέσα οι έρευνες!!! Για διαβάστε αυτό το σάιτ, για να καταλάβετε τι εννοώ:

Το συμπέρασμα: Ό,τι και να διαβάσετε, ό,τι και να ακούσετε μην βγάλετε μόνες σας συμπεράσματα!!! Και προς Θεού προσοχή στα φόρουμ!!! Δεν είναι πάντοτε αξιόπιστα αυτά που γράφονται!!! Κάποια πρόσωπα μπορεί να θέλουν να κάνουν φάρσα και κάποια άλλα ίσως είναι φορτισμένα συναισθηματικά από το πρόβλημά τους!!!
Ακούστε τον γιατρό σας και μόνο τον γιατρό σας!!! Κι αν δεν είστε σίγουρες, ζητήστε και δεύτερη και τρίτη γνώμη. Δόξα τω Θεώ από γιατρούς είμαστε γεμάτοι!!!

8 σχόλια:

  1. Vengo navegando online más de tres horas hoy y no había encontrado ningún artículo
    interesante como el tuyo. Personalmente opino que, si
    todos los webmasters y blogueros escribieran un buen contenido
    como éste, la red sería mucho más útil.
    Perfectamente escrito!

    Here is my blog post: inseminacion in vitro

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σας κάνω μία πρόχειρη μετάφραση του ευγενέστατου αναγνώστη του mariasmother: Σερφάρω πιο πολύ από 3 ώρες και δεν έχω συναντήσει κανένα άρθρο τόσο ενδιαφέρον όπως το δικό σου. Προσωπικά πίστεύω ότι αν όλοι οι μπλογκερ γραφανε ένα καλό περιεχομενα σαν αυτό, θα ήταν πολύ χρήσιμο. Τέλεια γραμμένο.
      Thank you so much for your kind words! I will be visiting your blog, too!

      Διαγραφή
  2. Το άρθρο σου είναι πραγματικά ενδιαφέρον και μου δίνει πολλή δύναμη σε μια στιγμή που τη χρειάζομαι :) Εύχομαι να σ' έχει ο Θεός καλά !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητή Έλενα, να είσαι καλά! Αν θες να το συζητήσουμε, στείλε μου μήνυμα στο evitarentzi@gmail.com. Θα πάνε όλα καλά!

      Διαγραφή
  3. Εβίτα μου έκανες πάρα πολύ καλά κι επισήμανες ότι μονό το γιατρό μας πρέπει να εμπιστεύομαστε! Συχνά τα διάφορα φόρουμς το μονό που κάνουν είναί να τρομοκρατούν. Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δυστυχώς, Κατερινάκι, όπως τα λες είναι! Χρειάζεται πολλή προσοχή!

      Διαγραφή
  4. Πραγματικά πολύ ενημερωτικό και εμπεριστατωμένο η ανάρτησή σου!!!
    Να χαίρεσαι την μικρούλα σου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πάρα πολύ, Ευαγγελία μου! Όποιος παθαίνει μαθαίνει...

      Διαγραφή

Τι σκέφτεστε...