Παρασκευή, 24 Μαΐου 2013

Ζαλάδες και εγκυμοσύνη. Γιατί;



Σήμερα μου τηλεφώνησε μια φιλενάδα μου, η οποία οδεύει προς τον 7ο μήνα της εγκυμοσύνης της, για να με ρωτήσει αν είχα κι εγώ ζαλάδες στην εγκυμοσύνη μου. Σκέφτηκα, λοιπόν, ότι ενδιαφέρει όλες τις εγκυμονούσες και τις υποψήφιες μανούλες να μάθουν τι προκαλεί τις ζαλάδες στην εγκυμοσύνη!!!
Εγώ είχα αρκετές ζαλάδες…Καλά, δε θα μιλήσω για το 1ο τρίμηνο που από τους εμετούς και την ανακατωσούρα είχα χάσει 3 κιλά. Θυμάμαι ότι περνούσε εβδομάδα που τρεφόμουν μόνο με λάχανο και λεμόνι!!! Το γιατί; Δεν το γνωρίζω… Θέλετε ότι το λάχανο, που μπορεί να δρούσε μαλακτικά στο στομάχι, θέλετε ότι το λεμόνι, που εξουδετέρωνε την κακή γεύση… Επειδή, όμως, το καχυποπτούλι μου δεν ήταν δυνατόν να τρεφόταν μόνο με λάχανο, ανακάλυψα τις παιδικές κρέμες!!! Έτρωγα όλες τις γεύσεις, ήταν ευκολοχώνευτες σε αυτή τη δύσκολη περίοδο και ταυτόχρονα πολυβιταμινούχες!!! Επίσης, το 1ο τρίμηνο είχα επίσης πολλές ζαλάδες, οι οποίες με άφησαν κατά το 2ο τρίμηνο και μου επανήλθαν στο 3ο.
Θυμάμαι χαρακτηριστικά ότι την Καθαρά Δευτέρα αποφασίσαμε με τον άνδρα μου να φάμε έξω σε μία υπέροχη ταβέρνα στο Πέραμα Πειραιώς, παρέα με τους αγαπημένους μας κουμπάρους και το κουμπαράκι μας (το γλυκύτατο κοριτσάκι τους)!!! Ήμουν χαρούμενη μια και οι αναγούλες είχαν περάσει κι έτσι θα μπορούσα να απολαύσω με άνεση τους σαρακοστιανούς μεζέδες- με μέτρο πάντα- και το καχυποπτούλι μου (μόλις έμπαινα στον 4ο μήνα) να κάνει τις τουμπίτσες του γευόμενο το χταποδάκι, τα καλαμαράκια, τις σουπιές, τις σαλατούλες, τα θαλασσινά κ.τ.λ.
Κατά τη διάρκεια του γεύματος, με πιάνει ένας ίλιγγος, μια ζαλάδα απίστευτη. Σηκώθηκα και κατευθύνθηκα προς την τουαλέτα του μαγαζιού. Έκανα το λάθος να μην αναφέρω ότι δεν αισθανόμουν καλά… Ευτυχώς, όμως, ο αντρούλης μου σαν να διαισθάνθηκε ότι κάτι δεν πήγαινε καλά και με ακολούθησε… Μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα χάνω τον κόσμο μου και η τελευταία μου κουβέντα ήταν «Πιάσε με, γιατί λιποθυμώ». Με γραπώνει ο άνδρας μου, με ξαπλώνει στο πάτωμα (μπλιαχ! Έξω από την τουαλέτα) και μου σηκώνει προσεκτικά τα πόδια ψηλά. Αν δεν είχε φτάσει τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή, στο ίδιο σημείο, ή θα είχα χτυπήσει πέφτοντας ή θα είχα σβήσει. Η ανάσκελη στάση, όμως, καθώς και το ύψωμα των ποδιών μου έφερε το αίμα στο κεφάλι και δεν λιποθύμησα. Ήταν πραγματικά θέμα δευτερολέπτων και όχι λεπτών!!!
Δε θα ξεχάσω την ευγένεια του μαγαζάτορα και του προσωπικού που έσπευσαν να μας βοηθήσουν φέρνοντάς μου ζάχαρη!!! Ο ιδιοκτήτης, μάλιστα, της ταβέρνας, αστειεύτηκε λέγοντάς μου: «Κορίτσι, έχεις;». «Ναι! Πού το καταλάβατε;». «Ε, τα κορίτσια τα κάνουν αυτά…». (Μα, η φίλη μου έχει αγόρι...)
Τι μου προκάλεσε άραγε τη ζαλάδα; Μου είχε πέσει ο σίδηρός μου; Ήταν στομαχικός ίλιγγος που με το γέμισμα του στομάχου και την ταυτόχρονη πίεση του μωρού μου έφεραν δυσφορία; Έφταιγαν κάποια συγκεκριμένα φαγητά, όπως τα θαλασσινά; Κανείς δεν ξέρει… Η αλήθεια είναι ότι οι ζαλάδες με συνόδευσαν αρκετές φορές μέχρι και το τέλος της εγκυμοσύνης μου…

πηγή: www.pregnancybase.com


Ποιες είναι, όμως, οι πιθανές αιτίες που μια γυναίκα έχει ζαλάδες κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης;
«Ο ίλιγγος και η τάση λιποθυμίας μπορεί να εμφανιστεί σε οποιοδήποτε στάδιο της εγκυμοσύνης. Στην εγκυμοσύνη υπάρχει αυξημένη κυκλοφορία αίματος στην μήτρα και στα κάτω άκρα. Πολλές φορές υπάρχει ανεπάρκεια ανεφοδιασμού σε αυτό το γρήγορα επεκτεινόμενο κυκλοφορικό σύστημα. Η στάση του αίματος στη μήτρα και τα κάτω άκρα και η αδυναμία επαναφοράς του στην καρδιά μπορεί να δημιουργήσει ίλιγγο ή και λιποθυμία. Μια άλλη αιτία για τους ιλίγγους και τις ζαλάδες είναι τα χαμηλά επίπεδα σακχάρου κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Σε μια φυσιολογική γυναίκα, τα επίπεδα του σακχάρου κυμαίνονται από 80 έως 120mg/dl. Κατά την εγκυμοσύνη, οι φυσιολογικές τιμές του σακχάρου είναι 70 έως 90mg/dl λόγω της μεγάλης απορρόφησής του από το έμβρυο. Γι αυτό πρέπει να λαμβάνετε μικρά και συχνά γεύματα διατηρώντας το σάκχαρο σε ισορροπία χωρίς μεγάλες αυξομειώσεις. Άλλη πιθανή αιτία ιλίγγου μπορεί να είναι η αφυδάτωση λόγω των εμετών. Συνιστάται η λήψη 8 έως 12 ποτηριών νερό ημερησίως. Εκτός από τις φυσικές προσαρμογές του σώματος για την εγκυμοσύνη οι ίλιγγοι θα μπορούσαν να είναι ένδειξη αναιμίας. Γι αυτό, ενημερώστε τον γιατρό σας στην επόμενη επίσκεψη». (πηγή: www.iatronet.gr)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τι σκέφτεστε...