Κυριακή, 26 Μαΐου 2013

Διατροφή παιδιού 1-3 χρόνων



Τι πρέπει να περιλαμβάνουν οι τροφές του παιδιού σας:
ΠΡΩΤΕΪΝΕΣ
ΥΔΑΤΑΝΘΡΑΚΕΣ
ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ
ΜΕΤΑΛΛΑ
ΛΙΠΗ

Το ξέρατε ότι ένα μωρό 18 μηνών χρειάζεται καθημερινά τριπλάσιες θερμίδες σε σχέση μ' έναν ενήλικα, λόγω του ρυθμού ανάπτυξης; 45 ΘΕΡΜΙΔΕΣ ανά 1/2 ΚΙΛΟ βάρους και 25 ΓΡΑΜΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΕΪΝΕΣ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ



ΜΗ ΔΙΝΕΤΕ ΣΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΑΣ: 
1. ποπ κορν
2. ψωμί ολικής άλεσης που έχει μέσα κομμάτια ολόκληρου καρπού
3. ολόκληρους ξηρούς καρπούς
4. μικρά κομμάτια ωμών φρούτων ή λαχανικών
5. φρούτα με κουκούτσια
6. φρούτα με φλούδα
7. φαγητά με πολλά καρυκεύματα
8. φαγητά με πολύ αλάτι
9. ποτά ή ροφήματα με ζάχαρη

ΝΑ ΔΙΝΟΥΜΕ ΣΤΟ ΠΑΙΔΑΚΙ ΜΑΣ ΓΛΥΚΟ;
Αυτό το θέμα χρειάζεται μεγάλη προσοχή, γιατί η υπερβολική καταπίεση του παιδιού από το να μη φάει γλυκό μπορεί να οδηγήσει σε λανθασμένο δρόμο, δηλαδή να αρχίσει να τρώει κρυφά και να μάθει να ξεγελά τους γονείς του. Τι κάνουμε, λοιπόν; Με μέτρο! Και προτιμήστε, όταν του δίνετε γλυκό να το παρέχετε μετά το μεσημεριανό ή το βραδινό, ώστε να είναι χορτασμένα! Επίσης η χρήση τους ως ανταμοιβή είναι μια καλή ιδέα! Πάντα, όμως, με μέτρο!!!!

πηγή: www.whattoexpect.com


ΠΩΣ ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΝΑ ΤΡΩΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ;
Το ιδανικό είναι να τρώει μαζί με όλη την οικογένεια και όχι απομονωμένο! Το καρεκλάκι μπορεί να μεταφερθεί στο τραπέζι που τρώει η υπόλοιπη οικογένεια. 

ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΔΙΑΙΤΑΣ ΓΙΑ ΝΗΠΙΟ 14 ΜΗΝΩΝ:
Ημέρα 1η: 
Πρόγευμα: 1 αυγό, 1/2 φέτα μαύρο ψωμί με βούτυρο
Κολατσιό: 1 φλιτζάνι αραιωμένο χυμό πορτοκάλι, 1 μήλο
Μεσημεριανό: 50 γρ. άσπρο ψάρι, 1/2 φρατζολάκι μαύριο ψωμί, 1 κουτ. της σούπας φασολάκια, 1 φλιτζάνι αραιωμένο φρουτοχυμό
Απόγευμα: 1 φλιτζάνι νερό
Βραδινό: 150 γρ. μαγειρευτά φασολάκια, 50- 75 γρ. πατάτες βραστές γαρνιρισμένες με 50 γρ. τριμμένο τυρί, 1/2 μπανάνα, 1 φλιτζάνι γάλα

Ημέρα 2η:
Πρόγευμα: 1 φλιτζάνι αραιωμένο χυμό πορτοκάλι, 125 γρ. γιαούρτι, 1 κουτ. της σούπας μούσλι, 1/2 κουτ. της σούπας σιταρόσπορο, 50 ml γάλα, 1/2 μπανάνα
Κολατσιό: 1 φλιτζάνι αραιωμένο φρουτοχυμό, 1 μπισκότο
Μεσημεριανό: 1 φλιτζάνι γάλα, 1 φλιτζάνι νερό, 2 ψαροκροκέτες, 2 κουτ. της σούπας αρακά
Απόγευμα: 1 φλιτζάνι νερό
Βραδινό: Ομελέτα με 1 αυγό και 25 γρ. τυρί, 1 κουτ. της σούπας φρέσκα φασολάκια, 1 φλιτζάνι γάλα, 1/2 φέτα μαύρο ψωμί

Ημέρα 3η: 
Πρόγευμα: 56-57 γρ. δημητριακά με γάλα, 1 φλιτζάνι αραιωμένο φρέσκο χυμό πορτοκάλι, 1/2 μπανάνα
Κολατσιό: 1 φλιτζάνι νερό, 1 μήλο
Μεσημεριανό: 1 αυγό βραστό με 2 κουτ. της σούπας σπανάκι και 25- 50 γρ. τυρί, 1 γιαούρτι φρούτων (χωρίς ζάχαρη), 1 φλιτζάνι γάλα
Απόγευμα: 2 φλιτζάνια αραιωμένο χυμό μήλο,  κουλουράκι βρώμης 
Βραδινό: Σάντουιτς από ψωμί ολικής άλεσης με ζαμπόν, κυβάκια τυρί, ωμό καρότο, κυβάκια πεπόνι

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΗΣΥΧΕΙΤΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΡΑΞΕΝΙΕΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ;
Δε θέλει να φάει κρέας και θέλει να τρώει φρούτα; Δε θέλω να φάει φρούτα και τρώει γιαούρτια; Αυτό αλλάζει από εβδομάδα σε εβδομάδα; Μην ανησυχείτε! Να του δίνετε ποικιλία τροφών και να το αφήνετε να διαλέξει εκείνο τι επιθυμεί! Μην το πιέζετε!

ΠΩΣ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΤΕ ΟΤΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΑΣ ΕΧΕΙ ΑΛΛΕΡΓΙΑ ΣΕ ΚΑΠΟΙΑ ΤΡΟΦΗ:
1. Ελαφρύ εξάνθημα
2. πονοκέφαλος
3. δυσπεψία
4. εμετός
5. πρήξιμο στόματος, προσώπου και ματιών
6. διάχυτα κόκκινα μπαλώματα στο δέμα
7. διάρροια 

Να είστε πάντοτε σε επικοινωνία με τον παιδίατρό σας!!!!!!!!



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τι σκέφτεστε...